GDZIE: Muzeum ASP, plac Jana Matejki 13, 31-157 Kraków
KIEDY: 23 - 25 października 2024 (środa - piątek), godz.: 14:00 - 20:00
26 października 2024 (sobota), godz.: 14:00 - 19:00
/ WSTĘP WOLNY /
Urban Humanity (Miejskie człowieczeństwo) to termin, który zazwyczaj odnosi się do zbiorowej istoty cech i doświadczeń ludzi żyjących w środowiskach miejskich. Obejmuje różne aspekty, takie jak interakcje społeczne, różnorodność kulturowa, wyzwania i wkład w środowiska miejskie. Termin ten podkreśla element ludzki w tętniącym życiem, dynamicznym i często złożonym krajobrazie miast. Oznacza skupienie się na zrozumieniu i wczuciu się w kondycję człowieka w kontekstach miejskich, w tym na kwestiach związanych ze społecznością, tożsamością i wzajemnymi powiązaniami w obszarach metropolitalnych.
Artyści, tworząc doświadczenia wirtualnej rzeczywistości, eksplorują temat miasta oraz jego oddziaływanie na człowieka w różny sposób:
Interaktywne doświadczenie VR 3D 6DoF, 5’ oraz druk 3D
Zmieniające się oblicze dzielnicy Kazimierz, którą co roku odwiedza coraz większa liczba turystów, ma swoją cenę – mieszkańcy stają się mniejszością. Ich enklawą są zwykle podwórza kamienic, gdzie łatwiej spotkać ludzi, dla których Kazimierz jest miejscem urodzenia i dorastania. Tutaj wciąż toczy się normalne życie mieszkańców, suszone jest pranie, uprawiane przydomowe ogródki. To miejsca, niczym miejskie wirydarze, gdzie można dotknąć żywej i fascynującej historii dzielnicy, wielowarstwowej i wielokulturowej jak jej mieszkańcy.
Ten świat – ukryty, warty zachowania i ochrony stał się inspiracją i do stworzenia multimedialnej projekcji, która jest swego rodzaju hołdem dla krakowskiego Kazimierza i jego lokalnej społeczności.
Animowany content VR, 360°, 3DoF, 12’
Mind's Mirage: The Spectrum of Thought to interdyscyplinarny projekt, który łączy elementy technologii VR i sztuki, tworząc przestrzeń introspekcji i wyciszenia. Instalacja oparta na badaniach z zakresu neuroestetyki subtelnie wpływa na percepcję przestrzeni i ciała, zachęcając do głębszego zrozumienia własnych myśli i emocji.
Odbiorca, znajdujący się w komfortowej przestrzeni, stopniowo odcina się od zewnętrznych bodźców, wkraczając w świat subtelnych doznań wizualnych i dźwiękowych. Kluczowym elementem instalacji jest przedsenna podróż, podczas której pojawiają się fosfeny – migotliwe obrazy świetlne towarzyszące procesowi zasypiania. Delikatna, nucona kołysanka w tle wprowadza widza w stan spokoju.
W odpowiedzi na współczesne przebodźcowanie cyfrowe, instalacja nie zwiększa stymulacji, ale tworzy starannie zaprojektowane środowisko, które ogranicza intensywność doznań, pomagając odbiorcy wyciszyć się i skupić na własnych przeżyciach wewnętrznych.
Cinematic VR 360° 3D, 3DoF 6K, 6 ‘
Z mojego okna widzę kamienicę
Historia kamienicy czynszowej, którą narratorka widzi z okien swojego mieszkania. W kolejnych sekwencjach wędrujemy z nią po mieszkaniach obserwowanej kamienicy, ale wyposażenie mieszań to nie meble, lecz interpretacja stanu umysłu mieszkańców i sposobu w jaki komunikują się ze światem. No i jeszcze...
Na pierwszym piętrze jest mieszkanie, w którym nie mieszka nikt.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Postaramy się Cię uszczęśliwić.
Subscribe to the newsletter by filling in the fields below. We will try to make you happy.