Dziennikarka pisząca o europejskiej animacji i festiwalach, a także producentka muzyki do animacji. Wraz ze swoim mężem, kompozytorem i muzykiem Nikiem Phelpsem założyła Sprocket Ensemble, którego celem jest wykonywanie na żywo oryginalnej muzyki podczas projekcji współczesnych animacji z całego świata.
Teksty Nancy pojawiają się w takich źródłach jak CARTOON czy ANIMATOON, jak również na jej blogu pisanym dla sieci AWN (Animation World Network). Jest również regularną korespondentką ASIFA/San Francisco, członkiem międzynarodowego zarządu ASIFA i ambasadorem nadzwyczajnym przy Emile Awards. Nancy zasiada w licznych jury podczas międzynarodowych festiwali i wykłada zarządzanie czasem dla twórców animacji w Lucerne University of Applied Sciences and Arts, School of Art and Design. Jest trenerem prezentacji marketingowych (pitching) w ANIMARKT w Łodzi oraz członkiem ich Rady Eksperckiej. Przyznaje ponadto coroczne nagrody Nancy Award podczas festiwalu animacji Kaboom w Amsterdamie, a także jest członkiem zespołu festiwalu ANIMASYROS.
Jej silne zainteresowanie historią animacji popchnęło ją do prezentowania programów o historii animacji opowiedzianej poprzez muzykę podczas wielu festiwali animacji i konferencji jej poświęconych na całym świecie. Doradza również wielu festiwalom animacji, a w 2019 roku otrzymała nagrodę za całokształt działalności podczas festiwalu animacji ANIMAKOM w Bilbao, w Hiszpanii. W 2022 roku Nancy otrzymała nagrodę im. Giannalberto Bendazziego podczas Paryskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmu Animowanego.