en

31.

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Kraków 22-27 X 2024

Masterclass: Urban Humanity - case study projektów Virtual Reality

Dodano: 10 października, 2024

MASTERCLASS: URBAN HUMANITY- CASE STUDY PROJEKTÓW VIRTUAL REALITY

GDZIE: ASP - Sala Wykładowa 1, plac Jana Matejki 13, 31-157 Kraków
KIEDY: 25 października 2024 (piątek), godz.: 15:00

/ WSTĘP WOLNY /


Małgorzata Łuczyna, Jacek Złoczowski (Memorymorph), Aleksandra Rodobolska – Dudek i Wiola Sowa realizują swoje projekty artystyczno-badawcze na Wydziale Sztuki Uniwersytetu KEN, gdzie pracują w Istytucie Sztuki i Designu.  Artyści, tworząc doświadczenia wirtualnej rzeczywistości, wykorzystują środowisko VR w różny sposób: jako miejsce interakcji, kontemplacji czy tworząc rodzaj animowanego dokumentu.

Plakat Urban Humanity

Podczas case study przeanalizowane zostanie indywidualny warsztat artystów wypracowany przy tworzeniu prezentowanych na wystawie Urban Humanity:

  • Untershlak – Solids - Memorymorph (Małgorzata Łuczyna, Jacek Złoczowski)
  • Mind's Mirage - Aleksandra Rodobolska - Dudek
  • The Tenement House - Wiola Sowa



MEMORYMORPH: MAŁGORZATA ŁUCZYNA, JACEK ZŁOCZOWSKI

Kolektyw Memorymorph powstał w 2017 roku. Grupę tworzą artyści wizualni Małgorzata Łuczyna i Jacek Złoczowski. W swoich projektach artyści współpracują z programistami, naukowcami i projektantami. Realizują prace multimedialne, działania w przestrzeni publicznej, prace w obszarze sztuki internetowej, wirtualnej i hybrydowej. Prace grupy pokazywane były podczas wystaw: TANCEBA, Galeria Bielska BWA (2017), PRÓBA 3, Galeria im. J. Tarasina w Kaliszu (2017), Street Data podczas festiwalu MIASTOmovie 6 we Wrocławiu (2018) oraz w ramach pokazu 3D Kraków Meetup na festiwalu Patchlab 2018 w Krakowie.


ALEKSANDRA RODOBOLSKA-DUDEK

Artystka wizualna i badaczka, której twórczość koncentruje się na połączeniu sztuki i technologii. Specjalizuje się w animacji oraz instalacjach artystycznych, w których obraz i ruch kształtują zmysłowe doświadczenia widza. Jej prace, obejmujące zarówno animacje 3D, jak i projekty site-specific, mają na celu wywołanie określonych reakcji i skojarzeń w wyobraźni odbiorcy, oddziałując na jego zmysły.

Czerpie inspiracje z folkloru oraz neuroestetyki, budując przestrzenie, w których widz może zanurzyć się w świat wykreowany przez artystkę. Twórczość ta odzwierciedla przemyślane założenia dotyczące form i treści, które wpływają na percepcję dzieła, zachowując artystyczną kontrolę nad efektem końcowym. W jej pracy spotykają się tradycja i współczesność, a technologia staje się narzędziem do pogłębiania wrażeń estetycznych.


WIOLA SOWA

Reżyserka filmowa i artystka wizualna. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie i Szkołę Filmową w Łodzi. Realizuje filmy animowane, ale również miesza animację z fabułą i dokumentem. Realizuje prace w rozszerzonej rzeczywistości AR (tłumaczyć jako Augmented Reality) i cinematic VR. W swoich pracach, zarówno w filmowych, jak realizowanych w rozszerzonej rzeczywistości (tłumaczyć jako Extended Reality) koncentruje się wokół człowieka, najczęściej kobiety. Indywidualne doświadczenia jednostki stają się w nich uniwersalne. Człowiek już nieobecny, zapamiętany. 

Jej filmy były prezentowane i nagradzane na wielu festiwalach w kraju i za granicą, m.in.: National Gallery of Art Washington D.C., Fundacja Kościuszki w Nowym Jorku, Barbican Centre w Londynie, Centre Pompidou w Paryżu, Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim w Warszawie, podczas Hiroshima Animation Festival w Japonii, Annecy Animation Festival we Francji i kilkuset innych. 



Facebook Etiuda&AnimaInstagram Etiuda&AnimaYouTube Etiuda&Anima

Zapisz się do Newslettera

Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Postaramy się Cię uszczęśliwić.

Subscribe to the newsletter by filling in the fields below. We will try to make you happy.

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content