Na co dzień w branży reklamowej nie ma miejsca na świecenie nazwiskiem. Tylko nieliczni wiedzą, że reklamę jednego z banków, którego twarzą jest Juliette Binoche, nakręciła Małgośka Szumowska. Podobnie wygląda to w wypadku spotów animowanych. Wszyscy śmiejemy się przy filmach promocyjnych Biedronki, Tesco, Orange czy Red Bulla, ale sądzę, że może jedna na dziesięć osób zastanawia się, kto je wyprodukował. Oczywiście, twórcy o bardziej charakterystycznym stylu nie muszą się martwić o to, że zostaną rozpoznani jako autor projektu. Pozostali muszą jakoś przeboleć fakt, że to produkty, a nie oni sami, są na pierwszym miejscu. Tak sprawa wygląda w telewizji, na festiwalu jednak jest miejsce, by twórcę docenić.
Zwróciliśmy się do animatorów, którzy mają wkład w przeszłość E&A, z prośbą o przekazanie nam ich autorskich reklam. Bill Plympton, Koji Yamamura, Ishu Patel, Joanna Quinn, Raimund Krumme, Gil Alkabetz i Michal Žabka sprawią, że tym razem to produkt zejdzie na dalszy plan.
Weronika Fryben
Animacja użytkowa, czyli reklama autorska
25 listopada (wtorek), 20.00, Małopolski Ogród Sztuki – Sala mała
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Postaramy się Cię uszczęśliwić.
Subscribe to the newsletter by filling in the fields below. We will try to make you happy.