/Prelegenci

Prelegenci

Mackevision
Juri Stanossek
Juri Stanossek rozpoczął swoją karierę artysty od efektów wizualnych w 1994 roku. Od tamtej pory nadzorował ponad 40 projektów na potrzeby telewizji i kina.

W latach 2004 – 2008 sprawował rolę kierownika działu efektów wizualnych w Elektrofilm, a następnie przeniósł się do Pixomondo Stuttgart, gdzie kierował międzynarodowymi produkcjami takimi jak: „Autor widmo” (2010), „Hugo i jego wynalazek” (2011), „Gra o tron” (2012) oraz „Wyścig” (2013).

Obecnie jest zatrudniony w Mackevision, gdzie rozpoczął pracę na stanowisku kierownika działu efektów wizualnych w 2013 roku. Jego dogłębna fachowa wiedza umożliwiła mu podjęcie nadzoru nad efektami wizualnymi w produkcjach takich jak „Rana” (2015) oraz „Dzień Niepodległości: Odrodzenie” (2016).

W ostatnim czasie Juri kierował pracą nad efektami wizualnymi na potrzeby filmu „Kuba Guzik” (2018) oraz nowego serialu dla Netflixa „Zagubieni w kosmosie” (2018).

Za swoją pracę przy serialu „Gra o tron” otrzymał w 2013 r. nagrodę Emmy VES Award. W zeszłym roku Juri wraz ze swoją ekipą został nominowany do nagrody Emmy VES za swój wkład w „Zagubionych w kosmosie”. Otrzymał także tytuł profesora w prestiżowej Akademii Filmowej w Ludwigsburg, gdzie od 2010 prowadzi wykłady poświęcone animacji.

 

 

MELT
Kuba Matyka
Futurysta. Współzałożyciel i twórca w interdyscyplinarnym studio MELT. Reżyser i projektant immersyjnych doświadczeń multimedialnych na granicy świata prawdziwego z wirtualnym. To są najczęściej brandowane doświadczenia VR, interaktywne instalacje, widowiska sceniczne i oprawy wizualne. Jest uzależnionym od pop-kultury entuzjastą tworzącego się na naszych oczach medium – wirtualnej rzeczywistości.

 

 

Deep Blue Production 
Grzegorz Kukuś
CEO w Deep Blue Production. Producent wykonawczy przy projektach VFX oraz utalentowany twórca animacji 3d z rozległym doświadczeniem zdobywanym od lat 90tych. Specjalizuje się głównie w randeringu oraz animacji postaci. Przez ostatni 10 lat był związany ze studiem Platige Image. Pracował jako CG supervisor przy wielu kultowych produkcjach światowej sławy animacjach takich jak “Ark” i “The Kinematograph”. Z sukcesem stworzył dziesiątki cinematików do gier komputerowych oraz reklam telewizyjnych dla klientów takich jak: Ubisoft, Square Enix, CD Project Red czy SEGA. Był Supervisorem zespołu pracującego przy animowanej fabule “Final Fantasy: Kingsglaive”. Jego ścieżka zawodowa prowadziła przez projektowanie postaci, animowanie postaci, reżyserię techniczną, lighting, CG supervising do pozycji kierownika CG i w końcu do dyrektora działu animacji w Platige Image. Obecnie jest zaangażowany w tworzenie projektów w Deep Blue Production jako producent oraz CG Supervisor.

Marcin Panasiuk
Dyrektor artystyczny w Deep Blue Production. Po ukończeniu studiów na wydziale architektury pracował niezależnie jako concept artist. Od 2013 był związany z Platige Image, gdzie działa jako ilustrator, concept artist i dyrektor artystyczny. Zdobył szerokie zawodowe doświadczenie dzięki pracy przy wielu projektach, w które był zaangażowany. Jego prace są mocno inspirowane muzyką jazzową, grami video oraz architekturą. Obecnie jest zaangażowany wraz ze studiem Deep Blue Production w trwające prace przy długometrażowym filmie fabularnym w którym jako Dyrektor Artystyczny odpowiada za tworzenie świata i postaci wygenerowanych metodą 3D.
Instytut Adama Mickiewicza
Grzegorz Skorupski
Rocznik 1979. Absolwent wydziału dziennikarstwa i komunikacji społeczna na Uniwersytecie Warszawskim oraz WWSH przy Polskiej Akademii Nauk na wydziale mediów i komunikacji społecznej. W latach 1998 – 2002 studiował również Zootechnikę na SGGW. Obecnie pracuje nad pracą doktorską dotyczącą języka filmu jako narzędzia w międzynarodowej komunikacji kulturalnej.

W latach 2009 – 2010 – Head of Communication and Marketing w Instytucie Kultury Polskiej w Londynie, gdzie odpowiadał m.in. za komunikację i marketing festiwalu filmowego „Kinoteka”.
Między 2010 a 2012 Menadżer ds. Promocji, Marketingu i PR w warszawskim studiu filmowym Human-Ark oraz autor i koordynator strategii oscarowej filmu „Świteź” w reżyserii Kamila Polaka w 2012 r.

Od 2012 w Instytucie Adama Mickiewicza, gdzie obecnie jest członkiem Zespołu Ekspertów IAM w zakresie filmu.

Jako ekspert filmowy IAM odpowiedzialny za planowanie i koordynacje programu filmowego Instytutu, tworzenie i koordynację długoterminowej strategii dla programu filmowego, nawiązywanie nowych kontaktów, współpracę z obecnymi partnerami oraz koordynację koprodukcji filmowych (m.in. „Biesy po Latach” i „Wróblewski według Wajdy” A. Wajdy oraz  „Autor Solaris” i „Kobro/ Strzemiński. Opowieść Fantastyczna” B. Lankosza).
Animoon
GRZEGORZ WACŁAWEK
Grzegorz Wacławek jest producentem i reżyserem filmów animowanych oraz twórcą technologii SMODO.

Ukończył animację w łódzkiej PWSFTviT oraz grafikę na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Debiutował filmem „Poza starością”. Ponadto pracował u boku dwóch oscarowych producentów – Hugh Welchmana oraz Garetha Unwina. Hugh Welchman ukształtował jego drogę jako producenta kreatywnego, przez co w 2013 roku założył swoje studio animacji Animoon. W ramach Animoon realizuje animowane seriale oraz filmy pełno i krótkometrażowe. Grzegorz jest współzałożycielem i członkiem Stowarzyszenia Producentów Polskiej Animacji, którego prezesem był przez dwie kadencje.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Maciej Dydo
Zastępca Dyrektora Departamentu Własności Intelektualnej i Mediów w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prawnik specjalizujący się we własności intelektualnej, wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej (prawo autorskie dla studentów reżyserii oraz nowoczesne rynki filmowe i multimedialne). Obecnie odpowiada za wsparcie rządowe dla sektorów kultury i kreatywnych, nadzór nad instytucjami kultury w obszarze filmu oraz programy wspierające digitalizację dziedzictwa i upowszechnianie zbiorów cyfrowych.

 

 

MAD Entertainment
Marino Guarnieri

REŻYSER, ANIMATOR, ILUSTRATOR

Swoją najgłębszą pasję – animację – odnalazł po 20 latach pracy grafika oraz eksperymentów z rozmaitymi środkami wyrazu. Zajmuje się projektowaniem i realizowaniem filmów reklamowych i teledysków, tworzy animowane klipy do piosenek telewizyjnych oraz programy edukacyjne, pracuje przy filmach dokumentalnych i fabularnych. Guarnieri nadzorował prace nad animacją na potrzeby dokumentu „Gli Occhi più Azzurri”, edukacyjnej serii „Docucartoon”, a także kreskówki „Giga & Stick”, zrealizowanej dla włoskiego Narodowego Instytutu Astrofizyki (INAF), by wkrótce rozpocząć współpracę ze studiem MAD Entertainment. Wśród jego dokonań można wymienić m.in.: teledysk do utworu „Donna Maria” zespołu Foja, spot promujący film „A Skeleton Story”, a także animowany zwiastun muzyczny festiwalu Crossmediale Cartoons on the Bay. Pełnił rolę drugiego reżysera, a także zajmował się montażem animacji i nadzorował prace nad animacją 2D przy filmie fabularnym „Sztuka szczęścia” („L’Arte della Felicità”). Zwycięzca Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii Najlepszy Europejski Film Animowany (2014). Wykłada animację cyfrową we Włoskiej Szkole Komiksu (Scuola Italiana di Comix), dla której wyreżyserował spot reklamowy „Chi Sogna Disegna”, a także krótki film „Mezzanotte di Segni”. Należy do zarządu ASIFA Italia (Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Filmu Animowanego, oddział we Włoszech) „Gatta Cenerentola” to jego reżyserski debiut fabularny.
Pigeon Studio
Mateusz Kowalczyk
Współzałożyciel i dyrektor zarządzający w krakowskim studiu animacji Pigeon. Zajmuje się prowadzeniem procesu produkcji, poszukiwaniem i wdrażaniem nowych projektów oraz działa jako producent wykonawczy przy głównych projektach studia.

Jest także odpowiedzialny za utrzymanie i rozwój kreatywnego zespołu.

Z jego inicjatywy firma weszła na poziom międzynarodowy. Buduje relacje z klientami i innymi koproducentami z branży animacji na całym świecie (USA, Europa, Bliski Wschód).

Studio Pigeon specjalizuje się w animowanych formach promocji na potrzeby internetu i telewizji oraz realizuje produkcje fabularne.
Studio Produkcyjne Orka
Michał Konwicki
Grafik, reżyser animacji, supervisor efektów. Tworzył ilustracje, animacje, reklamy, efekty do filmów, wizualizacje architektoniczne, filmy animowane. Od 6 lat związany zawodowo ze Studiem Produkcyjnym Orka, gdzie nadzoruje powstawanie reklam, efektów do filmów fabularnych i animacji.

 

 

 

Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji
Robert Jaszczurowski
Reżyser, producent, scenarzysta, współzałożyciel Grupy Smacznego. Od najmłodszych lat rysuje i projektuje. Współtworząc serię „Harry and Toto” (2008) zyskał doświadczenie w reżyserowaniu animacji i prowadzeniu dużych animowanych koprodukcji. Od 2009 roku jest producentem kreatywnym. Jego głównym projektem jest seria TV „Mami Fatale” (jako producent delegowany i reżyser). Prezes Stowarzyszenia Producentów Polskiej Animacji (SPPA), uczestnik najważniejszych wydarzeń branżowych świata animacji (Cartoon Forum, Cartoon Movie, MiPJunior, Cinekid). Brał udział w Cartoon Connection jako wykładowca. Obecnie pracuje min. nad seriami telewizyjnymi „Basia” i „Grand Banda” oraz nad filmem pełnometrażowym „Myszy strajkują”
Platige Image
Dominik Wawrzyniak
Lead zespołu layout/previz w dziale animacji, a także reżyser i reżyser animacji. Od początku drogi zawodowej związany z Platige Image – najpierw jako freelancer wspomagający studio w produkcji krótkich metraży i projektów specjalnych, od 2011 r. jako stały członek zespołu na stanowisku Layout Artist. Absolwent kierunku Animacja i Efekty Specjalne w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Zdobył stypendium AnimationInstitute w Filmakademie Baden-Württemberg w Niemczech.
Urszula Łuczak
Urszula Łuczak
jest  producentem w Platige Image od ponad 8 lat. Zaczęła pracować w działe VFX przy filmach takich jak „Essential Killing”, „Melancholia” i „Uwikłanie”. Była kierownikiem produkcji tworząc stereoskopową scenografię do spektakli „Polita” dla Teatru Buffo oraz „Piloci” dla Teatru Roma. Produkowała również  filmy animowane na katarski rynek: „Hero and the message” oraz „Heroes and the mission”. W 2018 roku do kin trafił animowany film „Jeszcze dzień życia”, przy którym Urszula objęła stanowisko kierownika produkcji.
Studio Miniatur Filmowych
Włodzimierz Matuszewski

Pracuje od 1976 roku w Studiu Miniatur Filmowych jako redaktor i scenarzysta.

Pierwszy scenariusz „W samolocie” (na podstawie wiersza Juliana Tuwima)  został zrealizowany w 1976 roku w Studiu Miniatur Filmowych. Od tego czasu wykonał ok. 30 scenariuszy filmów animowanych dla dorosłych i dla dzieci. W tym m.in.:

PAX VINCIT (1981) – I nagroda w kat. filmów animowanych na Festiwalu Filmów O Sztuce Zakopane ‘ 82 , wyróżnienie w Oberhausen’ 82.

SEZON OGÓRKOWY seria Dixie, (1983) – „Brązowe Koziołki” dla najlepszego filmu animowanego na FF dla Dzieci i Młodzieży w Poznaniu(1984)

ROZWIĄZANIE(1987)- nagr. dla najlepszego filmu na Festiwalu Filmów Jazzowych – Wrocław’87

ZŁOTA RYBKA (1991) – Grand Prix na FF dla Dzieci i Mł., Poznań’92

W latach 1980-81 przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność przy SMF, członek Komisji Krajowej Pracowników Filmu NSZZ Solidarność.

W latach 1989-91 działa jako prywatny producent realizując m.in.godzinny animowany film telewizyjny dla hiszpańskiej firmy IRUSOIN z San Sebastian pt. LOYOLA. Realizuje samodzielnie filmy animowane reklamowe, które w 1990 roku zostały zakwalifikowane na Festiwal w Espinho, gdzie uzyskały wyróżnienie

W 1991 r. w wyniku konkursu obejmuje funkcję dyrektora Studia Miniatur Filmowych, Instytucji Filmowej w Warszawie, w bardzo trudnym momencie transformacji, gdy SMF musi przejść na własny rozrachunek bez państwowych dotacji.

Produkuje seriale rysunkowe i filmy pojedyncze w koprodukcji i na zlecenie kontrahentów krajowych i zagranicznych, w tym seria „Dwa Koty i Pies” – Grand Prix w Poznaniu’92 r., ABC…ITD dla TVP S.A (1990-93)., bierze udział w międzynarodowej produkcji „Billy the Cat”, na zlecenie LesFilms de Triangle (Francja 1995-96), „Troubles” dla Ink Tank/WTA/Cartoon Network,(1997-98) a także wiele innych produkcji w tym „AIDA DEGLI ALBERI” dla LANTERNA MAGICA (Turyn- 2001).

W roku 2001 ukończył m.in. pełnometrażowy film aktorsko-animowany dla dzieci pt. TRYUMF PANA KLEKSA (reż.Krzysztof Gradowski) – koprodukcja. z HBO ,  oraz 40-minutowy film WYSPA R.O. w reż. Jana Lenicy (koprod. z TVP S.A.).

Producent filmów m.in. reż. Andrzeja Barańskiego „WARZYWNIAK 360’”(2007), koprod. z TVP S.A. oraz „OAZA” (2009), „MANO” (pełny metraż) – reż. Leszek Komorowski (2005), „ŚLUB KRAWCA (2001)w koprodukcji z TVP S.A. i „BŁĘDNE KOŁO”(2005) – reż. Elżbieta Wąsik, „KRÓL I KRÓLIK” reż. Norbert Rasiński (2008), w koprod. z TVP S.A.(także pomysłodawca i współscenarzysta)  producent serii 13x 13’ dla TVP S.A.„PODROŻE NA BURZOWEJ CHMURZE” reż. Agnieszka Sadurska (2007-2009) oraz serii  26x 13’„HIP – HIP I HURRA” (2009-13) koprodukcja polsko-francuska, seria sprzedana do ok. 110 krajów (w Polsce emisja w TVP serii „MAMI FATALE”26×10’ (2011-14), koprodukcja z GS Animation z Gdańska. Serial trzykrotnie nagrodzony przez Jury Dziecięce na Tarnowskiej Nagrodzie Filmowej (w latach 2012-14)

Producent nagradzanych na festiwalach krótkometrażowych filmów animowanych: LUCKY DAY FOREVER – reż. Alek Wasilewski (2011) oraz ŁAŹNIA – reż. Tomek Ducki (2013)

Od 1.04.2010 SMF zostaje przekształcone w Spółkę Skarbu Państwa, od tego czasu pełni funkcję Prezesa Zarządu.

Współorganizator – ze strony polskiej CARTOON FORUM, rok 2011 Sopot.

W latach 2014-2015 uczestniczy jako producent, z ramienia Studia Miniatur Filmowych w polsko-rumuńsko-francuskiej koprodukcji, animowany film pełnometrażowy CZARODZIEJSKA GÓRA – reż. Anca Damian, nagrodzony (wyróżnienie) m.in. na Festiwalu w KarlovychVarach w 2015 r.

W latach 2014 – 17 producent serii i filmów pojedynczych:

NIE MARTW SIĘ TAMARO – 25 min. TV Special, reż. Elżbieta Wąsik ,koprod. Polsko-francuska

BALI – 13×10 min. (też współreżyseria z Szymonem Adamskim) – koprod. Polsko-francuska

THE WEBSTERS – 13x 11 min. Koprod. polsko- czesko- słowacka.

MAMI FATALE – III sezon – 13×10 min. Koprod. z GS Animation

BASIA – 13×10 min. Koprod. z GS Animation

AGATKA – 13x 10 min. koprod. z Serafiński Studio

Dorobek z ostatnich pięciu lat:

Scenariusze:

Seria Hip Hip i Hurra (odc. 11 min,):

„Kto porwał bociany” (2013

„Śmiech to zdrowie” (współaut.) (2018)

Seria Mami Fatale (IV seria, odc. 10 min,):

„Mademoiselle Tip-Top” (współaut.) – 2018

„Kasztany” (współaut.) 2018

Inne prace literackie:

  • Scriptdoctoring IV seriaMami Fatale (13×10’) 2018
  • Dialogi – 13 odc. Serii Bali (13×10’) 2016
  • Scriptdoctoring film pełnometrażowy SZLEMIEL 2018


Ponadto:

  • Reżyseria 7 odc.x10’ serii Bali 2016
  • Reżyseria trailera (ok. 1’20”) filmu SZLEMIEL 2018