/17:00 – Polskie Dyplomy 2013 (III)

17:00 – Polskie Dyplomy 2013 (III)

III projekcja:
Kino Agrafka

26 listopada (wtorek)
17.00

KONIEC ŚWIATA / THE END, scen./sc, reż./dir., zdj./ph.: Ewa Chruściel, muz./mus.: Michał Jakub Papara, prod.: ASP Kraków, dyplom magisterski animacja/Master of Fine Arts with major in animation, Polska/Poland, 2012, 8’04’’, anim.

Jak często mówimy, że „to już jest koniec świata”? Ile końców świata możemy doliczyć się w historii? Koniec świata to ponoć święto ruchome. Film Koniec w krótkich, szybko następujących po sobie scenach prezentuje różne pojmowanie końca świata; przepowiednie, lęki, czasem zobojętnienie i absurd nawiązują do popkulturowego, atakującego nas w mediach, nie tylko wizją końca świata, chaosu. Film pokazuje koniec z wielu perspektyw – społecznych, kulturowych i osobistych, a szybki montaż krótkich scen powoduje, że każdy widz zapamięta/zauważy coś innego.

SMUTNE POTWORY / SAD MONSTERS, scen./sc., reż./dir.: Justyna Tafel, zdj./ph.: Weronika Bilska, wyst./cast: Barbara Kubiak, Piotr Głowacki, Iwona Karlicka, prod.: PWSFTviT, dyplom magisterski reżyserski/Master of Fine Arts with major film directing, Polska/Poland, 2013, 32’, fab./fic.

Księżniczka ma 6 lat i najlepszego Tatę na świecie. Tylko ona wie, że jej Tata tak naprawdę jest dzielnym rycerzem, który walczy ze strasznym Potworem. Najgorsze są noce, kiedy Mama ma dyżur w szpitalu i Księżniczka zostaje w domu sama. Jeśli Tata długo nie wraca to znak, że Potwór może zaatakować…

GENEZA, reż./dir.: Kamil Kukla, prod.: ASP Kraków, dyplom magisterski animacja/Master of Fine Arts with major in animation, Polska/Poland, 2013, 6’27’’, anim.

Film Geneza wywiodłem z mojego zainteresowania procesem twórczym, stanowi on ilustrację kolejnych etapów kształtowania się formy, poczynając od mechanicznych śladów narzędzia, poprzez abstrakcyjny szum informacyjny, na ostatecznym uformowaniu się gotowego obiektu kończąc. Mój film odniosłem w równym stopniu do powstawania artefaktów, jak i do stwarzania się w procesie ontogenezy żywego organizmu. Proces ten, rozpoczęty na poziomie mikrocząsteczek, polegający na mnożeniu się w tempie wykładniczym komórek, znajduje swój finał we wprawieniu w ruch skończonego osobnika.

MIRUNA, scen./sc., reż./dir.: Piotr Sułkowski, zdj./ph.: Przemysław Brynkiewicz, muz./mus.: Tomasz Ziętek, Dominik Kowalczyk, wyst./cast: Andrzej Chyra, Anna Gorajska, Tomasz Schuchardt, prod.: PWSFTviT, dyplom licencjacki reżyserski/Bachelor of Fine Arts with major film directing, Polska/Poland, 2013, 20’, fab./fic.

Rybacy mówią, że jeśli w tej chwili spojrzysz mirunie prosto w oczy, to część jej duszy stanie się częścią ciebie. Po kłótni ze swoim kochankiem roztrzęsiona dziewczyna wsiada do samochodu nieznajomego. Ich wspólna podróż rodzi wzajemną fascynację, która sprawi, że mężczyzna zajrzy w głąb siebie i spełnieni swe obsesyjne pragnienia.

ZABICIE CIOTKI / KILLING AUNTIE, scen./sc., reż./dir.: Mateusz Głowacki, zdj./ph.: Kacper Sędzielewski, wyst./cast: Marek Kossakowski, Ewa Kolasińska, Aleksandra Pisula, Maciej Ferlak, prod.: WRiTV, dyplom magisterski reżyserski/Master of Fine Arts with major film directing, Polska/Poland, 2013, 30’14’’, fab. / fic.

Nie ulegało wątpliwości, że ciotka jest trupem. Leżała nieruchomo, pociekła cieniutka strużka krwi nie wiadomo skąd, bo nie było widać żadnej rany. Ująłem ją pod ramiona i przewróciłem na wznak, twarzą do góry. Nie ulegało wątpliwości, że to trup. – Trup – wymówiłem półgłosem. – Trup, trup, trup…”
Zabicie ciotki to film o walce z własnymi demonami, oparty na niedokończonej powieści Andrzeja Bursy z roku 1957.